Krigare är vad jag kallar oss!!!

Ja de va ett tag sen, jag vet!!

Nå nå, hur sammanfattar man ett par månader på ett bräde??

Nå, jag har sålt huset i Vuollerim, ingen som helst sorg har jag. Var färdig med Vuollerim när jag väl fick huset sålt. Gick segt ett tag men till slut var det yngre par från Jokkmokk som ville köpa, å sålt blev det. Mycket att göra ett bra tag, packa och rensa järnet.

Fick en helrepad trea i Jokkmokk, egen ingång och super bra gård. Förrådsutrymme är dock inte mycket att hejja för, tänk Er att flytta från ett tvåvåningshus med garage och bodor till en lägenhet med miniförråd....*PUST*
Åsa och Robin hjälpte mig med de stora tunga möblerna...vilket strul innan vi kom iväg, men de löste vi!
Körde grejer i 2 veckor med golfen, orken var totalt slut!

Då kom kusin Nicke (torsdag innan julveckan) som ett brev på posten, vi röjde järnet på Norrvägen & borrade upp grejer i lägenheten.
Fredag hade vi loppis, inte så mycket sålt men lite iaf. Jon anländer med mer energi åt sin kusin. Vi gör det sista (tror vi) på Norrvägen, sen in i dimman.
Härligt att bara få släppa alla måsten, å bara vara.
Jon åker hem på söndag. Nicke och jag far EN SISTA VÄNDA till Norrvägen, nu är de tomt och urstädat!!!
Lägenheten ser ut som "hej kom å hjälp mig", men skiter i de å packar för en vecka i Nikka och Kiruna.

Måndagmorgon kl 8 startar Nicke och jag med absolut taikonlast resan mot Nikka, skulle inte finnas plats för en synål ens.
I Kiruna lastar vi av en frys åt mommo, och fyller golfen till bristningsgränsen. Oskar hämtas upp och knölas in bland matpåsar, julklappar och väskor.
Kommer ut till Nikka efter att farit runt som illrar i KRA. Kall stuga, inget vatten och hungriga. Vi fixar igång elden och påbörjar vattenmysteriet, grillar korv i öppnaspisen och dricker kall julmust till.
Skönt att vara på plast.
Mommo och Ulla kommer på tisdag, mera grejer och mat.
Vi blir helt utan ström dagen före julafton, Vattenfall skickar ut folk. Dom hittar felet inne i huset (inte deras grejer, nu blir det dyrt) och Oskar pratar sig till en julklapp i form av ingen depitering.
Vi är alla super nöjda över de!
Vi spårar i pudersnö för att hitta årets jultall, ingen fastnar. Tar hem tall och Oskar klär.
Oskars skoter strular, vi tror vi måste ställa den...vi ringer Oskars pappa för tips, å hippsvips går den som ett skollat troll igen. Vi gillar!
Julaftons em kommer Anna, Johannes & Jim, vi äter julmiddag och blir superduper mätta. Mommo och moster U-K har stått för fijolerna. Vi gillar! Vi öppnar julklappar, och alla är nöjda.
På kvällen anländer Stina & Jon, mer klappar och ännu nöjdare.
Anna och hennes familj åter till stan på kvällningen. Inge skönt att hämta och föra till parkeringen, -30 och skotrarna sega som få.

Juldagen åker Oskar, Jon & Stina till stan. Oskar till pappa och de andra på party med vänner.
Annandagen plockas det ihop, mommo, moster och Nicke besöker kyrkan. Jag fixar i stugan medans.
Till stan för att ha kusinfest, Jon & Stina lite trötta med krigade vidare med oss. Jätte kul!
Mådde skit på söndag.
Måndag hem till eländet. Var börjar man??? 
Mitt i detta stök träffar Nicke flicka, så han följer tibax till Jokkmokk.

Nyår firas med Nicke, Carro och hennes familj. Vi äter ute, fester och tittar och skjuter raketer. KUL!

Nå nu är de ju vardag igen....
så den återkommer jag med ;o)

Kram "bara jag"

Kommentarer
Postat av: Dessi

Jo vi har haft kallt ett tag och massor med snö har vi också, men som jag sagt tidigare är de bara flytta ännu längre bort typ utlandet så kanske man slipper detta helvete, fy för snö, kan inte fatta folk som tycker om den, finns inge bra med vintern...

2010-02-03 @ 08:48:05
Postat av: Syster

Jul jul härliga jul......fast lite kall va den.



Dessi: Ok, smällkalla vintern kanske inte är så skoj, men snö i mängder ska de va, så de ligger kvar under påsken.

2010-02-03 @ 11:23:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0