Inte tänka sig för...

Ibland blir jag så chockad att man inte tänker sig för....
Visst jag gör oxså överilade saker, men nu handlar detta inte om mig ;o)

Hur kan man minimera en medmänniska så att denne inte känner sig värd nånting, bara köra över dennes känslor och värdighet?
Om denne inte inte var en snäll, omtänksam och osjälviskt människa kanske reaktionen blivit en annan.... Men denne gör inget annat än försöker på alla sätt och vis att visa och göra saker för att få bekräftelse. Så klart tar lust och ork slut när denne inte blir bemött med respekt och uppskattning.
Hur länge ska denne låta sig trampas på?

Nu har jag förstått att de ser ut som om de slutar här och nu. Att ta skeden i vacker mun och göra alla de rätta sakerna i rätt ordning blir säkert inte lätt. Men jag hoppas att denne orkar ett tag till, för det ser inte alls bra ut. Tror mig se att väggen är nära och falla handlöst är inte alls roligt.
Dennes livsväg har förmodligen stött på ett vägskäl, nu gäller det att väja en bättre lämpad väg.
Vet att denne har ett bra nät, så de kommer säkert att gå bra.

Men du som inte tänker dig för, borde kanske sätta dig ner och se hur det egentligen är för denne!


Kram "bara jag

Kommentarer
Postat av: Dessi

Blir alltid bra när du hjälper mig:) Tack för att du orkar med mig och mina bekymmer:)

2009-09-11 @ 15:11:46
Postat av: Dessi

De blir alltid bra när du hjälper mig, tack för att du finns och för att du alltid orkar lyssna på mig och mina bekymmer du är guld värd vännen...

2009-09-11 @ 15:14:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0