Duktig liiten moster..

Ojoj, vilken skön jul de blev!!

23:dje åkte jag och Oskar till Kiruna, han för att fira jul med pappa och Maria med familj...jag för att fira jul i Nikka med familjen, Stina, mommo, moster Ulla och Jon.
Hann va på staden innan vi åkte ut Jon och jag....När vi är på väg ut får vi höra att moster har tankat skotern deras, duktig moster...eller inte bra blev de, de va diesel i dunken som hon hällde i skotern. Oki Jon och jag fixar när vi kommer blev de bestämt. Så väl framme fick vi promenera i mörkret till gården, tur att Oskar har så bra skoter!!!! Den startade på 3dje draget. Så de va bara att fara å hämta grejerna från bilen.
Nå vi tog ur innehållet från tanken, men blidde inte bättre...slutade med att vi drog upp skoterf*n på gården för att lämna jobbet till Ronnie.
Vi hämtade jultall från skogen, klädde den å den blev så söööt...lite kal på ena sidan men va gör väl de, finns ju väggar att ställa mot *skratt*
Mommo och moster fixade med julmaten och vi "barn" kollade Kalle Anka, sen åt vi hela dan och kvällen så man va som en stoppad korv *pust*
Många bra julklappar blev de, har oxså varit snäll i år!!!

Stina och Jon hämtades av Anna på juldagen, de va utgång för dom. Jag stannade en dag till, snacka om viloläge!
På annandagen packade vi ihop och åkte vi oxså.
Va till mosters lägenhet och tittade, tror ni kommer att bo väldigt bra där.

Åkte till Catti.....BADADE!!! fatta vad jag längtat!
Fix och trix med Catti och Eva, sen bar de av på Malmia, sen Ferrum och hann även med en "Jondans" på Babylon *skratt*
Lördag va väldigt lugn, kollade film och bara va. Ut å äta lite skräpmat på kvällen sen hem till Catti igen.
Söndag trodde vi att vi skulle åka hem till Vuollerim, Oskar Stina och jag, men se de blev de inget av...Tåget va knökfullt så de blidde att åka 6 på morgonen på måndag, men de gick de oxså.

Väl hemma störtade Stina och Oskar i säng för att hinna vila innan backen. Själv satt jag mig i bilen för att åka med Johannes till Jokkmokk för att byta hans hjälm som va för stor, inte lätt att veta va dom har för storlekar på huvudet...Men vi hittade en bättre hjälm så vi böt å då fick han ett par brillor oxså. Så nu har moster fått tilbaka sina grejor!
Kl 11 va de backen som gällde, trodde inte att Stina skulle va så duktig som hon va. Enda hon egentligen behövde va styrhjälp i liften, å de fixade Oskar, Manne och jag. Duktig Stina! Men hon gjorde bästa vurpan på tisdag (andra dagen), jag höll på att skratta ihjäl mig...förstår att de inte va så skönt för svanskotan, men ändååå *skratt*

Jobbade på morgonen igår, bara hämta från Murjek och till återvinningen. Sen va de ledigt igen.

Igår 18.24 gick tåget till Kiruna, saknade min unge så fort dom stängde dörren *suck*

Oskar har köpt sig en helt EGEN dator, han är så duktig som köper sånt han behöver.

Idag blir de middag på hotellet, mamma, Bengt och jag ska gå. Äta lite mongolisk mat och prata engelska, kanske att vi även får se en raket *skratt*

Nu göra lite nytta...

Kram "bara jag"

Kommentarer
Postat av: Lillkusin

Jag kräver en uppdatering;b

2009-01-08 @ 01:58:59
URL: http://stinasarri.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0