Familjen...

Läste precis kusin-Stina´s blogg, och jag håller med dig!
Nästa påsk ska vara som den alltid varit...kusiner, mostrar, barn, hundar, de gamla i en salig blandning.
Kändes lite fattigt förra påsken, trots att jag och syster gjorde vad vi kunde för att barnen inte skulle tycka de va för trist.
Man måste minst en gång per år få en dos familj, å familj är som sagt inte son, mor, syster osv... Utan de är kusiner, mostrar & respektive, mommo och moffa....ja alla som på nåt vis är släkt med gården i Nikka *ler åt tanken*

Att känna sina rötter så nära som man gör under påsken tror jag är en gåva, inte alla som har det så bra som vi "ungar" på backen i Nikka. Sen att vi kusiner har svårt att hitta den där rätta som man kan ställa på backen i Nikka utan att han/hon ser malplacerad ut, de kan inte hjälpas. Det finns en åt oss alla!

Får en liten dos familj redan till Jul, tack moster Ulla och mommo att jag få va me! Findusbarn som man är köper jag gärna från fären vad som kan tänkas behövas *ler ironiskt*


Nu till annat, eller inte dirtekt...
Helgen va helt f*cking UNDERBAR , tack till min son som är den mest omtänksamaste unge jag vet!!! De är ingen konst att va ute med honom, han grejjar så mycket själv. Vi har kört skoter, hämtat ved, spelat tv-spel (super mario bros, de ni!), spelat kort och yatzy...vann inte särskilt mycket men de va ändå kul. Eldade så vi kunde gå i t-shirt *varmt är skönt*
Tåg och buss är att rekomendera, om ni inte ska ha en massa bensin med . 
 
Ny arbetsvecka, känns ganska lugnt. Skönt med två såna veckor.

Inget julpynt uppe ännu, men de är samma visa varje år...sist upp och sist ner *skratt*

Nu ska vi på öppethus på skolan, vad jag nu ska se där? Har ju som jobbat där så jag vet ju var allt är. Men som god förälder trampar jag väl runt ett tag och surrar lite med andra föräldrar.

Ha de gott!

Kram "bara jag"

Kommentarer
Postat av: Syster

Ironiskt nog får jag en liten dos av släkt till jul, Ing-Mari som är Jims pappas "nya"fru är släkt med oss (på pappas sida) och mamma har bott me henne på elevhemmet.....världen är bra liten ibland

2008-12-03 @ 19:33:22
Postat av: Dessi

Du brukar ju som sagt inte vara först med julpyntet upp men deffenitivt så tar du ner de sist:) men vad gör de:) Lät som ni har haft riktigt mys i helgen:)

2008-12-04 @ 21:11:14
Postat av: Dessi

dålig uppdatering här hi hi hi....kul att retas..

2008-12-08 @ 14:58:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0